2. Διαμόρφωση βασισμένη στην εικόνα
Η υψηλή γεωμετρική λεπτομέρεια είναι ένας βασικός παράγοντας για
την παραγωγή ενός να πειστικού εικονικού κόσμου. Στα μέρη της σκηνής
που είναι μακριά από τον παρατηρητή ή στα αντικείμενα με τα οποία ο
χρήστης δεν αλληλεπιδρά, συνήθως αντικαθιστατε η γεωμετρική πολυπλοκότητα
με υφές. Ένας σημαντικός ψυχολογικός παράγοντας στις εικονική περιηγήσεις
είναι ότι με τη συνεχή να κίνηση μέσω του εικονικού κόσμου, η ακρίβεια
αντιπροσώπευσης γίνεται κυρίως αισθητή και δεν παρατηρείται σχολαστικά.
Επομένως, εάν η βαριά, αληθοφανής ύφανση αντικαθιστά τα λεπτομερή αρχιτεκτονικά
γεωμετρικά πρότυπα σε μια αρχαιολογική περιοχή, η εικόνα πρόκειται "να
ταιριάξει" στο περιβάλλον και ο αντίκτυπος πρόκειται να είναι μεγαλύτερος
από υπερφορτώνοντας το σύστημα με τις διαμορφωμένες λεπτομέρειες που κανένας
δεν πρόκειται να τις παρατηρήσει από κοντά.
|
3. Περιπτωσιολογική μελέτη: Το εργαστήριο του Φειδία Εργαστήριο Feidias είναι μια διαδραστική
εικονική εμπειρία στο εργαστήριο του γλύπτη Feidias. Αυτό πραγματοποιείται
στην αρχαία Ολυμπία, μεταξύ μιας ακριβούς αναδημιουργίας του διάσημου
αγάλματος Zeus και των εργαλείων του γλύπτη, των υλικών, και των φορμών
που χρησιμοποιούνται για να το κατασκευάσουν. Οι επισκέπτες γίνονται
οι βοηθοί του γλύπτη και συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία του τεράστιου
αγάλματος, με τη χρησιμοποίηση των εικονικών εργαλείων για να εφαρμόσουν
το απαραίτητο υλικό επάνω στο άγαλμα και να προσθέσουν τις τελευταίες
πινελιές.
Τοποθετώντας προσεκτικά τους χαρακτήρες στη σκηνή, τα διάφορα
προβλήματα και παρενέργειες όπως τομές με 3Δ μοντέλα μπόρεσαν ανα
αποφευχθούν. Επιπλέον παρατηρήσαμε ότι συνήθως οι χαρακτήρες παρατηρούνταν
από το μπροστά. Επομένως οι κάθετες απόψεις στο χαρακτήρα (ανυψώσεις
μεταξύ -20 και 20 βαθμών) βελτιστοποιήθηκαν χρησιμοποιώντας περισσότερες
εικόνες δειγμάτων. Σε μερικές περιπτώσεις ήταν ικανοποιητικό να υπάρξουν
οι εικόνες δειγμάτων μόνο για αυτές τις απόψεις, μην παρέχοντας κατά συνέπεια
καμία εικόνα δειγμάτων για άλλες ανυψώσεις. Λόγω ότι κάθε impostor αποτελούταν
από ένα αραιό σύνολο εικόνων για εξοικονόμισης μνήμης, επιλέχθηκε σαν
κριτήριο επιλογής της εικόνας προς απεικόνιση να είναι πάντα η πιο κοντινή
εικόνα και να μήν γίνεται συνδυασμός των πιο κοντινών εικόνων για την
παραγωγή μιας τελικής. Λόγω των αραιών εικόνων που αποτελουσαν ένα impostor
η τεχνική του συνδυασμού παρηγαγέ θαμπές και παραπλανητικές τελικές εικόνες.
Το αποτέλεσμα ήταν μια αναδημιουργία ενός εποικημένου και ενεργού εργαστηρίου στο οποίο οι επισκέπτες θα παρατηρούσαν επίσης και θα εμάθαιναν για τις συνήθειες και την εμφάνιση των εργαζομένων κατά τη διάρκεια εκείνου του χρόνου. Η χρήση των χαρακτήρων ακόμη και ως impostors εμπλούτισαν το περιβάλλον δημιουργόντας μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για όλουε τους επισκέπτες ανεξαρτήτως ηλικίας. |
Αρχή | Ιδέα / Σενάριο | Καλλιτεχνική επιμέλεια | Μοντελοποίηση | Πηγές / Βιβλιογραφία | Κείμενο έρευνας | Ομάδα Δημιουργών |
Foundation of the Hellenic World 2003 © |